Vakantie USA "Coast to Coast" 2009.

The national flag of the USA.

Verhaal over onze Coast to Coast vakantie in de USA.

Dit verhaal beschrijft onze reis van vliegveld Schiphol bij Amsterdam naar het internationale vliegveld van Newark (New York). Daarna vertellen we iets over de eerste dagen in New York en daarna iets over de de rondreis (Coast to Coast) die daarop volgde.

The route through the USA.

Reis schema van onze busreis:

Dag 1 Amsterdam -> Newark -> New York City
Dag 2 New York City
Dag 3 New York City -> Buffalo
Dag 4 Niagara Falls
Dag 5 Buffalo -> Washington, D.C.
Dag 6 Washington, D.C.
Dag 7 Washington, D.C. -> Philadelphia
Dag 8 Philadelphia -> Los Angeles (per vliegtuig)
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles -> Laughlin
Dag 11 Laughlin -> Flagstaff
Dag 12 Flagstaff -> Bryce N.P.
Dag 13 Bryce -> Las Vegas
Dag 14 Red Rock Canyon en Las Vegas
Dag 15 Las Vegas -> Fresno
Dag 16 Fresno -> Yosemite N.P. -> San Francisco/Oakland
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco/Oakland -> Naar het vliegveld
Dag 20 San Francisco -> Houston -> Amsterdam

We vertrokken op maandag morgen om 09:15 van Schiphol en we kwamen om 11:40 lokale tijd aan. De vliegtijd was ongeveer 8 1/2 uur. De vlucht met Continental was rustig en we konden genieten van een warme maaltijd en enkele drankjes. We hebben allemaal geslapen gedurende de vlucht over de oceaan. Bij de aankomst bleek dat we 2 mensen miste, maar die bleken achteraf te zijn opgehouden bij de douane. Na een taxi rit van ongeveer 30 minuten konden we onze hotelkamer in Englewood binnen gaan. We zijn gelijk die dag nog naar New York gegaan om er onze eerste indrukken op te doen. We zaten een half uurtje met de bus vanaf New York centrum af.

New York is een geweldige stad. Erg groots, en erg druk. We hebben 3 dagen extra geboekt om 3 dagen extra in New York door te brengen. We hebben in New York het volgende bezocht: Ground Zero, Empire State Building, Times Square, Wallstreet, China Town, Staten Island, Vrijheids beeld, Brooklyn en nog veel meer.

Na drie dagen begon de eigenlijk reis, en na een rondrit door New York, vertrokken we per bus naar Buffalo, waar de Niagara Watervallen zijn. Deze watervallen zijn enorm. Ze bestaan in feite uit twee watervallen, de Amerikaanse waterval (American Falls) en de Canadese waterval (Horseshoe Waterfalls). We zijn de watervallen tot zeer dichbij genaderd met de boot, met de toepaselijk naam "Maid of the Mist", waar we dus erg nat van werden, ondanks de aan ons verstrekte regenkleding.

Daarna gingen we met de bus door naar Washington DC. Iedere ochtend als we met de bus vertrokken, draaide de chauffeur het nummer: "On the Road Again". Dat is de hoofdstad van America. Hier hebben we het Capitool, Witte Huis, Washington monument, begraafplaats van Arlington, waar onder andere John F. Kennedy is begraven. In de middag hebben we een museum bezocht (toegang was gratis).

We gingen de volgende dag verder naar Philadelphia. Dit is de stad waar de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika is ontstaan. Hier bevind zich het ondermeer de Liberty Bell. Verder een leuke wandeling gemaakt over een markt waar ook Amish hun waar aanboden, en daarna door een oud stukje stad. Hier lijkt het net of je in Nederland bent, gezien het soort huizen die we daar zagen staat.

Vanuit hier gingen we terug naar New York om vanaf vliegveld Newark te vertrekken naar Los Angeles. Ook dit was een zeer mooie vlucht, waarbij we het geluk hadden dat we een stuk van de Grant Canyon konden zien liggen.

In Los Angeles hebben we een bezoek gebracht aan de Hollywood, Walk of Fame, Chinese Theater, Universal Studio's en naar Venice Beach, aan de Grote Oceaan.

\r\n

Hierna trokken we de woestijn in. We trokken hierbij met de bus door ondermeer de volgende nationale parken (NP), Mohave Dessert, Joshua Tree NP, Yosemite NP, Red Rock Canyon NP, Grant Canyon NP, Zion NP en Bryce NP.

Na de Nationale Parken reden we door naar Las Vegas. We kwamen daar in de middag aan en zijn gelijk met de bus de strip over gereden. Dat was erg indrukwekkend. Er was erg veel te zijn en te beleven. Ook als je niet voor het gokken komt, is het er best goed toeven. Indrukwekkende Hotels met enorme shows en spektakel stukken. Het Italiaanse deel van de strip (Caesars Palace) bevat een enorm uitgebreid winkelcentrum, Caesars Forum. Hier keek je echt je ogen uit naar de perfectie waarmee een deel van Rome is nagebouwd. Ook genoten we van een prachtig fontein met muziek uitvoering.

Vanuit Las Vegas weer door de woestijn naar Calico, een oud verlaten mijnwerkers dorpje, ook wel een spookstad genoemd, waarna we tenslotte naar onze laatste bestemming zijn door gereden, namelijk San Francisco.

Eerst hadden we een stads rondrit. Via het City Centre, waar het oude stadhuis staat waar Marilyn Monroe op 14 januari 1954 is getrouwd met Joe DiMaggio, naar de Painted Sisters, een mooi rijtje van 7 oude huisje. Daarna naar Twinpeaks, waar we een fantastisch uitzicht hadden over de stad en waar we ook zagen dat de mist in de baai optrok. We konden de beroemde rode Golden Gate Bridge duidelijk zien liggen. Daarna via het Golden Gate park naar de Golden Gate brug gereden, er overheen gereden, en aan de andere kant San Francisco bekeken. Tenslotte zijn we naar Fisherman''s Wharf gereden voor een lunch, met aansluitend een rondvaart over de baai. Hierbij voeren we onder de Golden Gate brug door en langs het beroemde Alcatraz eiland.
De volgende dag hebben we een stukje met de Cable Car gereden. Dit is een van de weinige trams die door een kabel door de stijle straten getrokken worden. Er zijn 4 lijnen in San Francisco, en je kan gratis naar het Cable Car Museum. Verder het beroemde bloemen straatje bezocht, maar we zijn ook naar Fishermans Warf geweest. Daar hebben we honderden zeeleeuwen gezien die op oude steigers (Pier 39) lagen te genieten van de zon. Tenslotte via China Town naar het Metro Station op weg naar onze laatste overnachting in het Hotel.
De volgende ochtend vertrokken we met de bus naar het vliegveld en vlogen we via Houston naar Amsterdam terug. Er was een einde gekomen aan deze indrukwekkende 20 daagse vakantie.

Foto's van onze verblijf in Amerika in 2009.

Klik op een foto om de foto's groter af te beelden.