Amerika, Rondreis van Houston naar Las Vegas.

De nationale vlag van Amerika.

Begin 2012 vlogen we vanaf Amsterdam naar Houston.

Houston is de stad van de NASA, dus bezochten we het Johnson Space Center. Daar was veel te zien waaronder het verhaal van de bemande ruimtevaart naar de maan. Dus de Apollo Saturnus raket met het verhaal van Apollo 11, de eerste landing op de maan van de onlangs overleden Neil Armstrong.

Vanuit Houston gingen we naar Dallas, bekend van de moord op John F Kennedy. We hebben daar een monument voor hem bezocht wat door de bewoners aan de stad was geschonken. En natuurlijk de plaats van de moord, Dealey Plaza/Elm Street en het 6th floor museum in het Texas School Book Depository.

Na Dallas reden we door naar San Antonio waar in het centrum een hele mooie wandel route langs beide zijde van de rivier lag. Hier en daar kon je oversteken over een mooie boogbrug. Ook waren er veel restaurantjes waar we ook gegeten hebben. Verder is hier de Alamo, een historische locatie waar in 1836 een felle strijd heeft gewoed tijdens de Texaanse revolutie.

Vervolgens via van Horn en de grotten van CarlsBad National Park, naar El Paso, aan de Mexicaanse grens. De bruggen over de Rio Grande vormde de grens. Hier hebben we een wandelroute gevolgd langs een aantal oude gebouwen.

Via een overnachting in Las Cruses door naar de kabelbaan van Albuquerque. Boven op de berg lagen zelfs nog wat oude sneeuw resten.

Van hieruit hebben ook nog de stad Santa Fe bezocht en op de terug weg reden we door het plaatsje Madrid, bekend van de hilarische film "Wild Hogs". De volgende dag zijn we nog naar de "Old Town" gegaan om daar rond te kijken.

Ons volgende motel stond in Gallup. Vanuit Gallup vertrokken via de "Painted Dessert" met zijn kleurrijke landschappen en daarna door het "Petrified Forest", waar versteende overblijfselen liggen van boomstammen. Na een mooie rit door de natuur, kwamen we aan in Flagstaff.

Vandaar uit reden we via de "Oak Creek" National Park naar Sedona, een mooi stadje waar we door heen gewandeld hebben.

De volgende dag hebben we de "Grand Canyon" bezocht. Ook voor een tweede keer was het overweldigend om te zien. We hebben deze keer dan ook een langer pad langs de rand gevolgd. Aan het eind met de bus terug naar de parkeerplaats.

De volgende dag reden we door naar Page, langs "Monument Valey" National Park. Hier zagen we de beroemde "Buds", die je vaak op plaatjes ziet.

Vanuit Page reden we langs het plaatsje Kanab waar het Little Hollywood Movie Museum was, met oude western decors. We kwamen aan het einde van de dag aan in Tropic.

Die nacht had het gesneeuwd, zodat we, bij gebrek aan een ijskrabber, met wat oude kranten de auto sneeuwvrij moesten maken.

Toen dat gedaan was hebben we het "Bryce Canyon" National Park bezocht, waar het nog steeds sneeuwde waardoor we slecht zicht hadden.

Hierna reden we via het "Zion" National Park naar Huricane. De volgende ochtend zijn we met een shuttle de "Zion Canyon" in gegaan. Het laatste stuk zelfs te voet, tot het pad ophield.

Tenslotte reden we door naar onze eind bestemming, Las Vegas. Daarvandaan bezochten we de HooverDam, op de grens van Arizona en Nevada. Op onze laatste avond en dag in Vegas bezochten we de Strip, Fremont Street Experience en een paar grote winkelcentra.

Foto's van onze verblijf in Amerika in 2012.

Klik op een foto om de foto's groter af te beelden.