Staycation 2020 - Omdat het Coronavirus (COVID-19) pandemie heerste, zijn we de meeste tijd thuisgebleven met af en toe een of twee daagse trip in Nederland.

Vlag van Nederland

In juli/augustus 2020 hebben we verschillende en interessante plaatsen in Nederland bezocht. Zie de kaart hieronder.

Kaart van Nederland

Als eerste vertrokken we naar Berg en Dal (vlakbij Arnhem) naar het Afrika Museum. Toen we daar klaar waren reden we door naar Mook voor een overnachting in Hotel de Molenhoek bij Nijmegen. De volgende dag gingen we wandelen op de Mokerheide, waar de 82e Amerikaanse luchtlandingsdivisie tijdens Operatie Market Garden zijn geland. In het najaar willen we nogmaals terug om de paars bloeiende heide te zien.

Het volgende uitstapje was het Centraal museum Utrecht. Daar was onder meer een tentoonstelling van Nijntje die dit jaar 65 is geworden. We hebben gegeten in restaurant Stairway (to Heaven) op de Mariaplaats in Utrecht.

Enige dagen later zijn we naar het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem gegaan. Dat was een leuk museum met onder meer een Tram waarmee je over het hele terrein kunt rijden. Het voordeel van musa in deze Corona tijd is dat er geen wacht tijden zijn bij de ingang. Wel moest je een tijdslot kopen.

Weer wat later gingen we naar Madurodam in den Haag. Hier zie je miniaturen van bekende bouwwerken in Nederland. Ook kun je er shows zien die bekende gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis verbeelden, en leer meteen de oprichter George Maduro kennen. We hadden onze fietsen meegenomen en daarmee den Haag en Scheveningen bezocht.

We hebben ook nog een overnachting gemaakt in Hotel Hardegarijp vlak bij Leeuwarden. Van hieruit hebben we Leeuwarden en Sneek bezocht.

Bijna aan het eind van onze Staycation zijn we ook naar Amsterdam geweest. Weer hadden we onze fietsen meegenomen en daarmee onder meer het Anne Frank Huis bezocht. Met de fiets hebben we verder ook het Olympiche stadion, de Dappermarkt en de Dam bezocht.

Tenslotte heb ik nog het Sonnenborgh museum in Utrecht bezocht. Dit museum verteld veel over de sterren en de planeten, en in ook over onze eigen zon. Er is daar belangrijk onderzoek naar gedaan.

Foto's van onze Staycation 2020.

Klik op een foto om de foto's groter af te beelden.